2017年11月20日 星期一

餵哺母乳之路


生完BB後,因為BB有少少發燒而被送往加護病房,由於分開病房住,BB住院期間都是食奶粉。因此直至出院當日,我都未有機會學習和嘗試餵人奶。生之前聽左好多講座和看過很多餵人奶的資料,但事實證明無實戰經驗和無人從旁指導下,我抱著BB都唔識餵。經過多番嘗試,又去健康院問如何更正餵哺的姿勢,慢慢開始掌握了。因此,大家只要唔放棄,一定能成功的除了頭一兩個星期有補奶粉,BB全人奶差不多 9個月了。我還在努力中。有以下的總結,希望幫到大家。


1. 番工前的準備

BB篇

番工之後,媽媽上班期間BB便不能埋身餵,要改由家人/工人姐姐用奶樽餵。BB有機會因唔習慣而唔肯食。因此上班前,要BB習慣用奶樽食奶習慣媽媽以外的人餵奶。番工2星期前便可以開始試了,由最初一日一餐用奶樽餵,慢慢變成媽媽要上班的時段內全用奶樽餵。

另外一樣要BB習慣的是食雪奶/冰奶。泵出來的奶,室溫下除非4小時內食用,否則要盡快放在4度或冰格保存,分別成為雪奶及冰奶。雪過點都唔及新鮮的味道好。雪奶還好,冰奶雪藏愈耐,味道會愈“騷”,BB不一定願意食。番工先知BB不願意食雪奶/冰奶就慘了。因此,跟轉用奶樽食奶的原理一樣,番工2星期前,一天讓BB食一餐雪奶,慢慢變成媽媽要上班的時段內全部都食雪奶。至於冰奶,建議一天食1~2餐,BB會較易接受之如,確保BB食到較近期的雪奶。
如何取決雪奶/冰奶?
人奶充足可以儲冰奶,因雪奶只能保存5天,而冰奶可以儲存長達1-3個月,透過冰奶為BB做儲庫,確保唔夠奶的時候BB仲有得食。最完美的做法是擠出人奶先放4度,然後10小時內轉放冰格雪成冰奶,這樣可以確保人奶內的抗體得以保存。但如果預計該批人奶48小時內會食用,就不用變冰奶了,直接放在4度保存至食用為止。
 
注意:由於人奶會隨著BB長大而改變當中的營養/物質,以此迎合BB適時的需要。因此,即使雪奶夠食,間中都要BB食下冰奶,咁樣冰奶的存庫便能流動,BB便一直食到和自己年齡相近的人奶。
個人檔  
全埋身下,要儲奶的話,我選擇泵清BB食完個邊 (不會泵另一邊,留番下一餐)。集腋成裘,儲下儲下好快就有1餐。儲得一兩餐就可以開始試用奶樽比BB食奶。一日1餐,慢慢變成一日4餐都用奶樽, 正正係日後我番工不在家個 4餐。一開始都係屋企人餵,確定左BB接受其他人餵之後,我通常自己餵番 (用奶樽)。個兩星期是好辛苦,餵完BB就泵奶,泵完就洗野消毒,無幾耐就下一餐,重覆loop。 身邊還不乏 ''煩'' 音,如 ''阿B咁細過就要食冰鮮野'', 餵暖回的雪奶時,佢問你''做咩你係到唔比人奶佢食 ?''.....大家要忍耐,咁樣做是為BB著想的。


工具篇

工欲善其事,必先利其器。泵奶用具都要上班前準備好和熟習使用。Shopping mode on!

1. 泵奶器
因為不確定自己是否夠奶,會否堅持餵人奶,很多人都唔建議一早買定,避免浪費。我會建議做定研究,選定牌子型號款式,鎖定購買的店舖,一旦確認有需要,可請家人或自行馬上購買。當你照顧緊BB/乳頭損曬的時候,唔會再有心情去比較和格價,淨係想部機即刻有得用!
電泵或手泵/ 單泵或雙泵?
上班的媽媽,我會建議買電雙泵。因為在公司泵奶時間有限,電雙泵較有效率。使用手泵會泵到手軟。牌子眾多,多人選擇Medela,但價錢較貴。價錢較便宜的可選擇優合。牌子仲有 Avent,Tommee Tippee, Cimilre......
喇叭size?
買泵要留意番個喇叭size,量度方法可參考網站 (Link)。同Bar一樣,人人唔同,要買番啱自己的size,咁先泵得有效率同唔整疼自己。
2. 冰袋,冰種
專用的冰袋要HKD150~HKD300,如PICKIT, Fridge-to-go,iThermo....。最平睇過人用Jusco12蚊個種錫紙底冰袋加冰種。我認為大家注意番由公司到屋企的路程,如冰袋能在整個過程保持温度不變就可以了。如果公司無雪櫃暫存,就要考慮買迷你雪櫃了。

3. 儲奶杯/樽/袋 
奶量多建議用儲奶袋,慳位方便儲存! 儲奶杯/樽就環保D。記住公司放一些儲奶袋儲貨,多奶起上來都有野裝,唔好嘥。

4. 密實盒 
用於儲放及消毒泵奶工具 (喇叭,活塞)。用100度熱水浸泡泵奶工具來消毒的話,建議買標明BPA Free 的盒會好一點。想方便,可買微波爐快速消毒袋如果想係公司做消毒在家預先消毒2套或以上的泵奶工具回公司,一次用一套。

5. 密實袋 
在公司,泵出奶會放在公家雪櫃。衛生關係,避免人奶吸到異味,放入密實袋內再放入雪櫃會較好。另外,為免尴尬,再外加一個不透明的膠袋,人地就唔知係人奶了。

6. 手口濕紙巾
大熱天時可能成身汗,我習慣會用BB手口專用濕紙巾先清潔乳頭先泵奶。

7. 防溢乳墊
 記住公司放一些儲貨,漏奶濕曬都有得更換,減少尴尬。

個人檔 
1. 韓國Cimilre F1 電雙泵,原因有3個, 1)size細輕 2)不一定要插住電掣使用(充電後可以泵 3次左右) 3)價錢適中。2016年買,價錢為HKD1080,包電泵、充電線、2sets 24mm喇叭連接駁配件和 2個pp奶樽。

2. 普通的錫紙底冰袋 Coolmate。容量可以放到9罐汽水,只需HKD70 (實惠)。放4個8安士奶樽加多兩舊冰種都仲有位剩。冰種就是Jusco12蚊啫喱狀個種,HKD12兩舊,使用前/後都要放冰格,長期冰狀。 用以上配搭,公司回家要1個半小時,回家後,奶能保持低温,冰種只有4隻角溶左少少。大家可參考下。

 3. 儲奶方面,為方便家人暖奶,我用儲奶樽/杯而不用儲奶樽袋。另外,我覺得用儲奶樽/杯會較環保以及減低感染和倒漏的問題。儲奶用緊 NUK和Puku奶樽 (可轉成儲奶瓶使用)、Avent儲奶杯和Pigeon儲奶樽。我一般帶樽回公司泵奶用。杯就留番在屋企用(特別是手擠時用)。Avent儲奶杯,個蓋我 成日都扭斜,試過兩次運送回家發現有漏,成杯唔要得😢,從此留在家中使用。


2. 番工後

除左猛展期,BB整體上三小時食1次奶,一日大概食7-8餐。一直的埋身餵奶和泵奶時間表見下表*

~6:30am (@屋企):埋身一邊,泵清另一邊儲存
~1:00pm (@公司)泵清兩邊
~5:00pm (@公司)泵清兩邊
~9:30pm (@屋企)埋身一邊,泵清另一邊儲存
零晨時份  (@屋企)埋身一邊 (1-2次)

*家人用奶樽餵4餐的時間 (9:30am,12:30pm,3:30pm,6:30pm)

我的奶量保持夠食狀態,多d都無。公司泵個兩轉唔夠4餐,有3餐半都好叻叻豬嫁了,靠早晚係屋企個兩次泵奶儲至4餐。今日泵的,就明天食。星期五泵的,就會變冰奶,待下星期一食。懶惰的我星期六日唔會泵奶。星期一至五如果有奶多,都係順時序來食,務求只把星期四/五的奶做冰奶。因為奶量唔多,冰箱最勁都係只有8餐冰奶。D冰奶我會來緊的一週打散咁比阿B食曬佢,保持佢食到最近期的奶 (例如每日轉食1~2餐冰奶)。

病起上來,奶量必跌。靠平日有多的儲備頂住。就係咁樣,頂到宜家了。追奶的日子係好辛苦。有高手教路,屋企埋身餵個d時間,泵埋未食個邊出來,咁樣慢慢就會多奶。可惜,我太懶太累了,做唔到 :( 另外,機泵不一定能泵清,大家不防機泵完後手擠泵奶。增加泵出來的奶之如,泵清才能讓身體製造更多的奶。

3. 媽媽飲食篇

媽媽在飲母乳期間要注意飲食,因為媽媽食乜野,BB就食乜野。均衡飲食就是必要的,另外,媽媽應該攝取多元化的食物,BB便可以吸收到多元化的營養。多人關心的是,坐月期間,媽媽能否進補/食薑醋/食雞酒。問健康院,他們不會正面回答可以或唔可以,只會說媽媽在飲母乳期間有均衡飲食就可以了。我認為生產後身子確實需要調理一下,咁樣先能夠回復生產前的狀態。我自己就無食雞酒,但凡進補/食薑醋後,起碼隔3小時才埋身餵奶或者進補/食薑醋後讓BB食之前泵出來的奶。咖啡和茶等含咖啡因的東西,由於不是必要的,個人口癮上的滿足而已,全部都謝絕了。另外,進食偏清淡,濃味和味精都減至最少。

另一個多人關心的是,食咩會多奶/收奶。多奶食物,對我有效的有魚湯﹑豆漿﹑牛奶﹑勝瓜﹑麥皮和木瓜。收奶食物,眾所周知的係生麥芽 (麥精/好立克/麥包/燕麥/麥皮中的麥不是同一類,因此可以照飲/食)﹑淡豆豉(煮送用的豆豉不是同一類,因此可以照食)﹑乳鴿﹑內臟和九菜。另外,不知為何提子對我有一點收奶的影響。

4.月經

餵人奶的媽媽產後月經通常會隔一段長時間才重臨,我自己大概 8 個半月後才開始有番~~

沒有留言:

張貼留言